|
Grönsnabbvinge (Callophrys rubi) är en
allmän art som har anpassat sig till många vitt skilda biotoper. Gemensamt för
dessa är att de är solexponerade och…
|
|
Ekologiprofessorn Janne Bengtsson funderar över hur olika framtider vad gäller vår livsmedelsproduktion påverkar vårt landskap och den biologiska mångfalden runt…
|
|
Trädgårdshistorikern Inger Olausson ger en exposé över hur odlandet i städerna har förändrats under historiens gång. Genom århundradena har staden…
|
|
Kulturgeografen Erik Westholm reflekterar över de "osynliga" faktorerna som gör det möjligt för oss att bortse från de förändringar som samhället…
|
|
CBM:s f.d. föreståndare Torbjörn Ebenhard berättar om nuläget för biologisk mångfald i världen och varför det står till som det gör. Vi…
|
|
Anna Maria Pálsdóttir är docent i landskapsarkitektur med inriktning i miljöpsykologi vid SLU. I denna intervju berättar hon om naturens inverkan på vårt…
|
|
Marcus Hedblom är professor i landskapsförvaltning vid SLU. Han berättar i denna intervju om sin forskning kring naturens betydelse för vår hälsa och…
|
|
Vad har vargspindeln med TBE att göra? Visste du att pärlugglan är specialiserad på att jaga sorkar infekterade med sorkfeber och harpest? Frauke Ecke är universitetslektor…
|
|
Biologisk mångfald och hälsa hänger tätt samman, och det är en viktig fråga för många delar av samhället. Men vem tar ansvar för frågan om…
|
|
Anna Maria Pálsdóttir är docent i landskapsarkitektur med inriktning i miljöpsykologi vid SLU. I denna intervju berättar hon om naturens inverkan på vårt…
|
|
Vad har vargspindeln med TBE att göra? Visste du att pärlugglan är specialiserad på att jaga sorkar infekterade med sorkfeber och harpest? Frauke Ecke är universitetslektor…
|
|
Marcus Hedblom är professor i landskapsförvaltning vid SLU. Han berättar i denna intervju om sin forskning kring naturens betydelse för vår hälsa och…
|
|
I mikroskopet blir den mest oansenliga insekt spännande! Inspiration för elever och lärare. Ingår i skolmaterial som du hittar på www.slu.se/ekologi
|